Teringin Nak Jadi Food Blogger | Sedapnya Burger RM2.50


Saya sejak dulu lagi bercita-cita ingin menjadi seorang blogger makanan atau bahasa omputehnya, food blogger. Sebab apa saya nak jadi food blogger?

Sebab saya suka makan. Haha.

Takda lah. Sebab saya juga bercita-cita ingin menjadi seorang chef masakan. Namun, apakan daya saya tidak mendapat peluang tersebut. Akhirnya, bidang Kejuruteraan juga menjadi pilihan. 

Tapi takpa.

Kali ini saya nak cuba menjadi 'food blooger' lah. 

Alkisahnya bermula-mula kisahnya malam tadi. Setiap malam ni asyik lapar je. Tambahan pulak, mengidam burger. Pergh! Kalau pekena burger malam-malam ni memang sedap. 

Burger Daging RM2.50 je!



Punya lah tak sangka pada zaman sekarang ada lagi burger yang berharga RM2.50. Kebanyakkan kedai Burger, harganya lebih kurang RM3 ke atas. Tapi ini, RM2.50 je. Murah der...


Jom layan isi dalamnya. Tudia, daging burger pun besar. Memang puas hati.

Benjo pula RM2.00 jer!

Saya rasa, ini kot benjo tersedap yang pernah saya makan. Sebelum ni pernah juga makan benjo tapi rasanya tak sesedap benjo ini.

Sebab apa sedap? Sebab telur yang dibuat itu lain. Telur benjo ini dicampur atau dimasak sekali bersama mix veggies.  Lain daripada lain ni. Ini benjo sangat 'rare'!


Ulasan Burger Daging RM2.50 dan Benjo RM2.00

Harga: Memang berbaloi. Tak perlu dinafikan.

Rasa : Rasanya sangat sedap sebab sos dia memang lain daripada yang lain. Selalunya gerai burger, dia letak sos cili dan mayonis. Ini tidak. Ini sos yang teristimewa! Tak silap saya, sos buat sendiri.

Selain itu, kalau burger tempat lain. Selalunya letak kubis. Tetapi burger daging dan benjo ini diletak timun jeruk dan salad.

Daging burger + sos istimewa + salad + timun jeruk = Mengancam!!!

Rating : Harga murah + rasa sedap = 4 bintang! 

Kesimpulan.

Sekiranya korang nak rasa burger ini. Korang datanglah ke Semenyih atau Tesco Rinching. Gerai Burger ini berhadapan dengan Restoren Ikan Bakar di kawasan Tesco Rinching/Semenyih. Senang je nak cari. Gerai ini sahaja yang jual burger bakar.

Kalau nak balik ke Seremban melalui jalan Kajang-Seremban, boleh la singgah di gerai buger ini di malam hari.

Saya sebenarnya nak ambik gambar gerai burger tu tapi tak berani lagi. Ya! Untuk jadi 'food blogger', kita kena berani berhadapan dengan manusia tapi saya masih malu. Hihi.

Sekian saja daripada saya.

Pastikan anda membeli burger yang sedap sahaja! Yeha!

Psst... Macam mana? Boleh jadi food blogger tak? Haha. 

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

5 comments

comments
MNH
8 November 2014 at 18:41 delete

Terbaiklah! Lulus jadi food blogger dah ni. Baca entri ni pun dah rasa lapar. Teringin nak mkn burger bakar. Tak pernah rasa lagi.

Reply
avatar
8 November 2014 at 19:42 delete

waaaa jarang tu dapat rm2.50.

Reply
avatar
9 November 2014 at 03:05 delete

Waa..nak jadi food blogger kenalah kuat makan..

Reply
avatar
Anonymous
9 November 2014 at 07:53 delete

Takpe.. lama2 nanti berani laa tue.. he he h

Reply
avatar
26 May 2015 at 00:46 delete

BOleh try lepas. bila balik seremban. cam sedap jer.

Reply
avatar