Tips | Cara Mendapatkan Empat Builder Clash Of Clan Seawal Town 6


Pada kali ini, saya akan kongsi kepada anda tips atau panduan bagaimana untuk mendapat empat builder clash of clan walaupun anda  baru sahaja berada pada town 6.

Walaupun base saya baru berada pada level 41 dan baru masuk town 6. Tapi saya sudah mempunyai empat orang builder.



Apa yang saya lakukan ialah. 

1. Jangan sesekali gunakan germ.

- Setiap germ adalah bernilai. Jadi, jangan sesekali guna germ di peringkat awal bermain clash of clan.

2. Sempurnakan segala misi.


- Apabila anda sempurnakan misi yang dikehendaki, maka anda akan dihadiahkan beberapa germ. Kalau tidak silap saya, sekiranya anda mendapat trofi sehingga 1250. Anda akan dihadiahkan dengan 450 germ. Jadi, pada masa ini anda boleh membeli builder yang ketiga yang berharga 500 germ.

3. Buang segala semak samun yang berada di sekeliling base anda.

- Kalau anda perasan, setiap kali kita buang pokok, batu dan segala semak samun di sekiling base kita maka kita akan dihadiahkan beberapa germ. Jadi, simpan germ ini untuk mendapatkan builder yang ke-empat.

Builder yang ke-empat memerlukan 1000 sahaja germ. Jadi, sentiasa sabar untuk tidak menggunakan germ yang anda miliki. Kaedah ini tidak memerlukan anda membazir wang ringgit.

Kawan saya yang baru sahaja berada pada town 6 telah mempunyai 5 orang builder tapi beliau memilikinya dengan membeli germ dengan harga RM60+.

Bukankah ia satu kerugian sedangkan kita boleh mendapatkannya dengan percuma. Ynag penting , sabar.

Baiklah. Sekiranya anda tidak faham, jangan segan silu untuk bertanya di ruangan komen dan emailkan kepada amirizzat.ai [at]gmail [dot] com. :)

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »